Thursday, August 4, 2011

ikhlaskah aku???

bile berbicara tentang ikhlas...seorang sahabat aku berkata...
"ikhlas tu seperti semut hitam yang berjalan diatas batu hitam di malam hari..."
aku termenung dan termuhasabah sendiri...
IKHLAS KE AKU NI DALAM SEMUA PERKARA??
bila dicongak-congak kembali mmg sangat susah mengekalkn sifat ikhlas tu...
memang sangat sedikit...
memang sangat sukar...
memang sangat........
kembali bertanya pada diri....hanya 2 jawapan yg selama ni aku pegang...
KERANA KEREDAANNYA DAN SUPAYA KITA X RASA SEDIH DAN SUSAH BILA BUAT ATAU DAPAT SESUATU BENDA...
tapi dalam sesetengah perkara...kenapa masih ada bisikan2 halus supaya x reda dgn apa yang dah berlaku..maksudnya bisikan tu utk melunturkan sifat ikhlas kita..
ya..persoalan2 tu x lain x bukan jawapannya ialah HANYA BISIKAN SYAITAN YANG CUBA MENJATUHKAN ANAK CUCU ADAM YANG LEMAH NI...
maka apa yang patut kita buat????
TEPUK DADA TANYA IMAN LAH...
JAWAPANNYA SEMUA DI TANGAN KITA....
WALLAHUA'ALAM...

2 comments:

  1. aku pnah dgr perumpamaan seumpama ini tp cth dy cam buruk sikit r.. semut hitam yg jatuh di betis yg banyak bulu...kahkahkah...

    ReplyDelete
  2. haha..adeh..lawak tok perumpamaan ko nih..

    ReplyDelete