Saturday, February 12, 2011

KEMBALI KE SEKOLAH

pukul 8.30 pg...tepon berdering.....
"yati!!!ustazah call!!!"mama aku jerit...
"ustazah husnita!"hatiku trus meneka scr direct....n tekaan aku mmg tepat skali...
ustazah ckap...
"yati...awak x bgtaw pon awak dh smpai sini..seb bek makcik awak gtaw td...tu yg saye trus tepon tu..."
adeh...rase bersalah merajai jiwa...mmg serius aku terlupe nk gtaw...pastu pndai2 r goreng....x bg ustzh kecik ati punye pasal...maaf ustazh...:D
then kami meneruskn perbualan...aku diajak ke sekolah tok menemaninya bertugas sbg warden hari ini...
aku dgn yakinnye trus mengiyakn ajakn ustzh..... xpe..bknnye slalu dpt jumpe...
aku tros minx izin drp mama n papa aku...n mama aku pon mengofferkn diri tok mghantar ke skola....(well..skola ngan umah jarak sebatu jek)
tepat 9.40 pg aku smpai ke perkarangan skola...(x pasal2 mama aku lmbat g keje...hik!)
wahhh....dh lame x jejak skola...tros terimbau kenangan silam...
SBP INTEGRASI GOMBAK...
namamu masih terpahat dihatiku...namaku masih terpahat dihatimu x???hik!
aku tros ke kantin spt yg tlh dijanjikn...aku nmpak ustzah ngan ckgu mahizon skali aka ckg kaunselor yg disegani....
pastu ustazah soh aku sarapan dulu..aku tros on n tros g kaunter...hidangan masih spt 2 thn dahulu....
pe lagi tros minx kueteow grg+begedel+sambal+teh tarik=sodap bangat!
pastu tros mkn2 smbil curi2 denga perbualan ustzah ngan ckg mahizon....baju kurung moden?ade labuci?jubah?dlm hati terdetik...
"mcm nk pegi kenduri jek.."smbil membaham mknn dihadapanku...lps mkn aku borak2 kjp ngan ckg mahizon...aku tanye la ckg mane yg dh pindah...ckg salleh..ckg sohaimi..ayahanda pengetua...n skang skola masih xde pengetua...yg masih kekal ialah mama aini....satu benda lg paling aku terkejut+gembira=USTAZAH TLH DIPINANG ORG......(post khas slps ini)

tgh hari....
aku diajak ke DM utk mkn tgh hari tp aku SEGAN...
pastu aku on je sbb ustzh kate "x yah la malu2..buat cam umah sendri.."
lauk yg disediakn....ikan kari ade sayur bendi+sayur kobis ngan kcg pnjg+air sirap+kuih apam+kuih lapis+ice cream(mungkin hidangan agk byk sbb aku mkn kt meja warden...)
stlh melampiaskn selera..aku ngan ustzh g rehat kt umah warden(bks umah kak siti nor).
kitorg rancang nk g shopping jap lps solat zohor....tp kite hanya merancang,Allah jua merancang...tp perancanggan Allah itulah sebaik-baik perancangan.....
ustzh pening..mungin sbb penangan ajinamoto dlm makann..maka kami berehat la smpai ke ptg....

kol 6.30 ptg...
aku nk balik umah..cdgnye nk balik nek bas je....tp hari hujan...ustzh mengofferkn diri utk hantar aku balik...aku pon tros meng'on'kn diri memandangkn hujan semakin lebat dan lebat....
ustzah ckp"apa kate ustazah hantar awak balik mlm ni je...bole tgk persembahan dak2 f4 bru(hari last dorg orientasi)...
dlm hati ak nk gak...tp mak aku dh soh balik ni..xpe la...aku mematikn niat...
aku ckp kt ustzh...."x pe la ustzah.....saye SEGAN la......."hik!

kesimpulannya....NAMPAK SGT AKU NI PENYEGAN ORGNYE....NGEH3(xde kene mengena ngan tajuk di atas)

p/s:masih menunggu kwan2 ajak g SAMER lak.....

2 comments:

  1. salam..
    warghhh!! bestnye ko gi sekolaahhh~~
    nak ikot!!
    huhu..tahniah buat ustazah husnita..
    tumpang gembira sekaki la yeh..
    anyway, byk jugak perkataan2 berkaitan makanan kat sini..heee...

    ReplyDelete
  2. hahaha...well....tu patotnye aku highligtkn..

    ReplyDelete